Browsing ICED - TCC - Licenciatura em Letras — Português e Inglês by Title
Now showing items 8-12 of 12
-
Reflexões acerca do ensino da argumentação na educação básica
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022)This work presents reflections on the teaching of argumentation in basic education. Its objective is to rethink the practices of this teaching that have been carried out by Portuguese Language teachers. In addition, it ... -
Reflexões sobre a influência do PIBID no processo de formação de uma licencianda de Letra-Inglês no Norte do Brasil: um estudo autoetnográfico
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022-07-05)This article is the result of an autoethnographic study aiming to analyse the participation of a TEAL2 undergraduate student in the Institutional Program for Teaching Initiation Scholarships in the light of the competencies ... -
O sobrenatural em "SLEEPY HOLLOW": uma análise comparada do conto "A lenda do cavaleiro sem cabeça", de Washington Irving, e sua adaptação para o cinema
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022-07-04)This article aims to analyze, through a comparative study, the short story The Legend of Sleepy Hollow, written by the American author Washington Irving (1783-1859), and the cinematographic adaptation Sleepy Hollow (1999), ... -
O uso da Sitcom the fresh prince of bel-air como recurso audiovisual nas aulas de língua inglesa
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022-06-28)Audiovisual resources play an important role in English teaching due to the possibility of being worked as didactic materials, they are responsible for promoting a greater contact between the reality of students and ... -
O uso de música nas aulas de inglês na educação básica: uma análise da produção científica brasileira
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022-02-15)It is not uncommon to find reports of students unmotivated with English language classes in Brazilian basic education. Studies indicate that the use of music in the teaching of English can contribute to improving this ...