• Modelo conceitual de apoio à aprendizagem com base em emoções e formação de memórias 

      http://lattes.cnpq.br/8575673875238073; PEREIRA, Paulo Marcelo Pedroso (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Sociedade, Natureza e DesenvolvimentoUFOPAInstituto de Biodiversidade e Florestas, 2022-04-28)
      The conscious processing of information takes place in the limited Working Memory (WM), and considers different types of cognitive load, which is the effort caused in cognitive processes to perform tasks. When this load ...
    • Um modelo conceitual para trabalhar emoções e aprendizagem utilizando expressões faciais 

      http://lattes.cnpq.br/4567960128428255; PAXIÚBA, Carla Marina Costa (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Sociedade, Natureza e DesenvolvimentoUFOPAInstituto de Biodiversidades e Florestas, 2019-12-02)
      The traditional dichotomy between reason and emotion in Western society, inherited from Descartes' dualistic view of mind and body, diminished the attention to the role of affectivity in learning and other cognitive ...