Navegação ICED - TCC - Licenciatura Integrada em Matemática e Física por título
Itens para a visualização no momento 52-64 of 64
-
Recreação e ensinamento matemático através de jogos
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017)The purpose of this study was to understand the functionality of the mathematical games worked in the 6th year, analyzing the construction of knowledge, where playfulness is part, in a pleasurable way in the teaching ... -
Reflexão acerca do uso da maquete como uma estratégia didática para o ensino de física
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2023)The contemporary challenge is to seek alternative educational practices to mitigate the impacts of students' learning deficits, especially in the discipline of Physics. Therefore, there is a need to analyze current ... -
Revisão bibliográfica sobre histórias em quadrinhos na educação matemática
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022-10-26)When analyzing the potential of Comics in Mathematics teaching and learning, the idea of developing this research arose, to make a survey of productions developed in this area. In this sense, this work seeks to map, ... -
Robótica educacional: desafios e possibilidades no ensino de matemática no Qui lombo de bom Jardim - Santarém/Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2019)Currently, in the educational media, alternatives are sought that will promote the development of new activities related to the introduction of new pedagogical techniques that aim to contribute to the permanence and ... -
Rumo ao topo: a utilização de jogos como recurso didático de ensino de matemática e de física
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2020)The teaching of Mathematics and Physics are always seen as “Bicho Papão” by students. However, we can change this misconception about these areas of knowledge. Teaching through games is one of the areas that has grown ... -
Uma Simplificação do Problema de Apolônio em Construções Dinâmicas
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022-02-02)In this work, solutions to problems involving tangency are presented, more specifically, the cases involving only points and lines in the Apollonius problem, built from the GeoGebra dynamic geometry environment, that is, ... -
Sistemas de numeração: registro de uma experiência em clubes de matemática
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2019-12-12)This paper aims to present and systematize the records of the activity entitled Numbering Systems developed in the years 2015 to 2018 by PIBID fellows at the Laboratory of Mathematical Applications-Lapmat, at the Federal ... -
Tecnologias educacionais e educação integral : uma interface possível
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de Ciências da Educação - ICED., 2021)The present work seeks to develop mechanisms that help in the learning of mathematics, from an experimental and investigative perspective. One of its objectives is to discuss how the articulation between educational ... -
Tecnologias para o ensino de matemática: computador e smartphone no processo de ensino-aprendizagem na escola José de Alencar em Santarém/Pa
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de Ciências da Educação - ICED, 2020) -
O tema formação de professores de física em periódicos da área de ensino (2013 a 2017)
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017)In this work, it is presented an analysis of articles about formation of physics teacher published in periodcals of the education and teaching area in the period from 2013 to 2017. The objective is to identify how it has ... -
O uso de dobraduras como recurso didático para explorar os pontos notáveis de um triângulo
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017)Assuming the principle that through activities that motivate and challenge students, the learning process becomes easier, pleasurable and meaningful, this research presents a methodological proposal for teaching Geometry, ... -
O uso do laboratório de informática nas aulas de matemática nas quatro operações com alunos de 6º ano do ensino fundamental: um estudo na Escola Municipal “Antônio da Silva Barbosa”, Santarém-Pa
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017) -
Uma visita ao disco de Poincaré: proposta de material para aperfeiçoamento de professores
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2019-04-11)This work proposes a support material for teaching non-Euclidean geometries, which can be used during initial teacher training or teacher improvement. We will do this by means of a model of the hyperbolic geometry known ...