Itens para a visualização no momento 43-46 of 46

    • Que bicho é esse? A oralidade na BNCC 

      OLIVEIRA, Naira Augusta Pedroso de Sousa (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2020-05-15)
      This research seeks to answer the following question: how is orality understood in the National Common Curricular Base - BNCC and what are the implications of this conception for the organization of the current teaching ...
    • O que são memórias literárias e como elas se realizam na proposta da olimpíada de língua portuguesa? 

      http://lattes.cnpq.br/9658548185805972; SOUSA, Nilciléia Almeida de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2017)
      The study, which is part of the Group of Research and Intervention in Reading, Writing and Literature at the School - Lelit, Federal University of Western Pará - Ufopa, develops within the scope of the debate on the teaching ...
    • A sequencia didática como recurso metodológico no ensino de língua materna a partir das proposições da Olimpíada de Língua Portuguesa 

      http://lattes.cnpq.br/2215185800950800; SOUZA, Danilma Paiva de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2018-12-05)
      This work is linked to the Research Group and Intervention in Reading, Writing and Literature at the school - LELIT and the Professional Master Program in Literature - PROFLE-TRAS. It aims to analyze, from the Didactic ...
    • A variação linguística na escrita escolar: o uso do objeto direto anafórico em textos com diferentes graus de monitoração 

      http://lattes.cnpq.br/7010538669237742; SILVA, Adeilson Lima da (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2022-02-02)
      In this work we investigate the use of the 3rd person anaphoric direct object as a variable phenomenon in school writing and we present a didactic proposal to work the subject pronoun, clitic pronoun, null object and ...