Navegação Dissertações em Educação (Mestrado) por assunto "Amazônia"
Itens para a visualização no momento 1-15 of 15
-
ANÁLISE INTERPRETATIVA DE PERCEPÇÕES SOBRE O USO DA LESSON STUDY NA FORMAÇÃO INICIAL E CONTÍNUA DE PROFESSORES DE INGLÊS NA AMAZÔNIA
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de CIências da Educação, 2020-08-07)Studies involving Lesson Study have revealed positive results on a worldwide scale the initial and continuous teacher professional development. Mostly developed in the area of mathematics, there are few studies investigating ... -
O docente masculino de educação infantil na Amazônia: como se percebe e é percebido no espaço escolar de Oriximiná/PA
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2019-03-29)The present dissertation had as objective to analyze how the masculine teacher of Infantile Education is perceived and is perceived in the school space in the context of the Amazon paraense. Specific objectives are to ... -
Educação do campo: desafios e perspectivas na formação continuada de professores das escolas de várzea no município de Santarém-Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPrograma de Pós-Graduação em Educação, 2023-01-27)The study investigates the continuing education and training of teachers who work in floodplain schools in the municipality of Santarém-Pará, since the implementation of the Municipal Education Plan (2015 to 2025), with ... -
Educação e diversidade: interfaces e desafios na formação de professores para a escola de tempo integral
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Inovação Tecnológica, 2015) -
Educação integral em tempo integral na Amazônia: um diálogo com os profissionais de uma escola pública em Santarém-PA
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-06-28)At the centre of the discussions that permeate the school universe, the policy of working hours has been redefining several pedagogical practices and introducing social changes of restructuring in the role of the school ... -
ENTRE A SALA DE AULA, O RIO E O CIBERESPAÇO: TECNOLOGIAS COMO RECURSOS EDUCATIVOS E DE CONSERVAÇÃO AMBIENTAL NA AMAZÔNIA
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de CIências da Educação, 2021-11-30)This research focuses on the insertion of technologies in environmental education actions promoted by the Citizen Science Project for the Amazon managed by the "Wildlife Conservation Society" and carried out by Sapopema ... -
É gol, que felicidade? Educação, futebol profissional e Corporeidade na Amazônia
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pós-Graduação, Pesquisa e Inovação Tecnológica, 2020) -
Lesson Study: uma experiência com três professores de inglês da rede pública estadual em Santarém-PA
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-09-24)The present study presents the results of the application of a Lesson Study cycle in a state public school in the city of Santarém-PA. The purpose of this study was to identify contributions to the professional development ... -
A Parceria Público-Privada na Amazônia: impactos na gestão escolar do ensino médio em Santarém-Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2017-12-20)The Public-Private Partnerships (PPPs) are contracts signed between the public and the third sector in order to enable the execution of competencies and responsibilities of public administration towards society. This form ... -
O Professor Iniciante na Profissão Docente na Escola do Campo na Amazônia
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-09-04)The choice for teaching while I went into a teaching course did not signify exactly to keep teaching. Whoever is in a profession lives steps, that for some may be easy while for others be stopped. The first step to get ... -
PROINFO integrado na Amazônia: a inclusão digital como janela de cidadania para estudantes do ensino médio em Santarém/Pa.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Inovação Tecnológica, 2015) -
RADIOGRAFIA DOS EGRESSOS PPGE/UFOPA (2015-2019): subsídios para elaboração de proposta de modelo de sistema de acompanhamento institucional.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de CIências da Educação, 2021-04-20)The research addresses the monitoring of graduates from the period 2015 to 2019, in the Graduate Program in Education at the Federal University of Western Pará, through a mapping of information about the contributions and ... -
A Universidade Aberta do Brasil na Amazônia: desafios a gestão de um polo de apoio presencial no oeste do Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2017-12-20)This study presents as a topic the distance education in Higher Education and has the nuclear objective to understand the process of management of EaD polo of the Open University System of Brazil (UAB), with a view to ... -
Usos e sentidos das TDICS na Amazônia: Os desafios em implantar a TI verde em uma escola de ensino médio de tempo integral em Santarém-Pa
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pós-Graduação, Pesquisa e Inovação Tecnológica, 2019) -
Vivências de Crianças Ribeirinhas da Amazônia e seu Processo de Humanização na Creche
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-09-28)Inspired by the Cultural Historical Theory – CHT from Vygotsky and collaborators, the study starts with the prerogative that the man humanizes himself through his own experience in culture and with it; that the education ...