Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 12
Ensino de gramática da língua inglesa por meio de dinâmicas e jogos lúdicos a alunos do ensino fundamental: sugestões de atividades.
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2022-07-16)
This article aims to suggest playful activities through games and dynamics as a strategy for teaching English grammar to elementary school students in the public school system in Santarém-PA. The work by Keith Folse titled ...
Reflexões acerca do ensino da argumentação na educação básica
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2022)
This work presents reflections on the teaching of argumentation in basic education. Its objective is to rethink the practices of this teaching that have been carried out by Portuguese Language teachers. In addition, it ...
Avaliação em Língua Portuguesa: uma análise em Ensino Fundamental II em Santarém-PA
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2022-02-14)
This work presents some considerations on school learning evaluation starting by listing some authors and their definitions on the theme and discuss Portuguese language teacher’s goal in the perspective of evaluation. Then ...
O uso da Sitcom the fresh prince of bel-air como recurso audiovisual nas aulas de língua inglesa
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2022-06-28)
Audiovisual resources play an important role in English teaching due to the possibility of
being worked as didactic materials, they are responsible for promoting a greater contact
between the reality of students and ...
O uso de música nas aulas de inglês na educação básica: uma análise da produção científica brasileira
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2022-02-15)
It is not uncommon to find reports of students unmotivated with English language classes in Brazilian basic education. Studies indicate that the use of music in the teaching of English can contribute to improving this ...
Diferente dos seus amigos, eu acho você beautiful e kind: emoções, literatura e o ensino de língua inglesa em uma escola de idiomas em Santarém
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2022-07-06)
Literature in the educational environment is a possibility that transmits experiences,
knowledge, cultures, and new identities, providing the student with different vocabularies
and grammatical structures that provide ...
O sobrenatural em "SLEEPY HOLLOW": uma análise comparada do conto "A lenda do cavaleiro sem cabeça", de Washington Irving, e sua adaptação para o cinema
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2022-07-04)
This article aims to analyze, through a comparative study, the short story The Legend of Sleepy Hollow, written by the American author Washington Irving (1783-1859), and the cinematographic adaptation Sleepy Hollow (1999), ...
Projeto remição pela leitura: a contribuição literária na formação de leitoras no centro de recuperação feminino de Santarém
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2022-07-08)
This work presents a study on the literary contribution in the formation of female readers in the center for women's recovery in Santarém, with emphasis on the application of the Remição pela Leitura project, an initiative ...
Reflexões sobre a influência do PIBID no processo de formação de uma licencianda de Letra-Inglês no Norte do Brasil: um estudo autoetnográfico
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2022-07-05)
This article is the result of an autoethnographic study aiming to analyse the participation of a TEAL2 undergraduate student in the Institutional Program for Teaching Initiation Scholarships in the light of the competencies ...
Poética das manas: mulheres negras, irmandade feminina e relações de trabalho na poesia de Noémia de Sousa
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2022)
The objective of this paper is to analyze how the black female poetic self in Noémia de Sousa
formalizes labor relations and what specificities involve the writing of black women. Initially,
a contextualization of the ...