Now showing items 1-4 of 4

    • Beleza natural, mitos, riscos e proteção: o tema raios, relâmpagos e trovões como proposta para a alfabetização científica 

      http://lattes.cnpq.br/4588270641769616; MIRANDA, Débora Santos (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Nacional Profissional em Ensino de FísicaUFOPAPRÓ-REITORIA DE PESQUISA, PÓS-GRADUAÇÃO E INOVAÇÃO TECNOLÓGICA, 2022-04-19)
      This work aims to identify and analyze elements of scientific literacy that emerge from the application of a thematic didactic proposal to work on a theme of atmospheric electrical discharges with a regional Amazonian ...
    • Equilíbrio e flutuabilidade das embarcações na Região Amazônica 

      http://lattes.cnpq.br/0664763729659165; CORRÊA, Janylton Josadark Damasceno (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Nacional Profissional em Ensino de FísicaUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2019-11-07)
      This paper presents a research that aimed to identify challenges and potentialities that are perceived in the development of a didactic sequence (SD) based on a thematic proposal oriented by the Science, Technology and ...
    • Física no trânsito: uma abordagem com enfoque ciência, tecnologia e sociedade em Santarém-Pará 

      http://lattes.cnpq.br/0945132053222550; SOARES, Márcio José do Carmo (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Nacional Profissional em Ensino de FísicaUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2018-08)
      The objective of this work is to analyze the application of a regionalised thematic proposal with a Science, Technology and Society (CTS) approach to teaching physics from traffic situations and to identify in what aspects ...
    • Interdisciplinaridade no ensino de física e química no ensino médio envolvendo práticas experimentais 

      http://lattes.cnpq.br/2665678100822713; MATOS, Arnaldo Gonçalves de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Nacional Profissional em Ensino de FísicaUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2020-10-20)
      The dissertation work aimed to evaluate the effectiveness of experimental practices in an interdisciplinary approach in teaching Physics and Chemistry in High School involving experimental practices, since it is important ...