Navegação Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) por autor "MAFRA, José Ricardo e Souza"
Itens para a visualização no momento 1-6 of 6
-
Docência no Ensino Superior: uma investigação sobre o uso de tecnologias em dois cursos de graduação de uma instituição no município de Itaituba/PA
MAFFEZZOLLI, Ana Paula (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-10-18)It is known that the use of technologies in the classroom is a reality, whether brought by students, teachers or the institution itself. There is no way to dissociate the teaching-learning process and the technologies in ... -
Educação e Tecnologia no Interior da Amazônia: o pensamento computacional e as tecnologias da informação e comunicação como auxílio em processos de ensino-aprendizagem
SANTOS, Gilson Pedroso dos (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-05-08)This work aims to investigate the discussion about Computational Thinking in the Amazonian context, more precisely in the western region of Pará (Santarém municipality), with the help of information and communication ... -
Modelagem matemática e tecnologias digitais para o ensino e aprendizagem de conceitos matemáticos
SILVA, Aniele Domingas Pimentel (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2019-03-25)The research addresses the insertion of the use of Digital Technologies (TD) articulated to the assumptions of Mathematical Modeling (MM) in teaching. It has as a vector principle the pedagogical mobilization of knowledge ... -
Robótica Educacional e o Ensino de Matemática: um experimento educacional em desenvolvimento no ensino fundamental
GALVÃO, Angel Pena (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-05-08)Technologies are fundamental tools in the classroom. In particular in mathematics teaching, Educational Robotics technology can contribute. The dissertation were developed readings and discussion of theoretical pathways ... -
AS TDIC E A EAD NA FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE INFORMÁTICA EDUCACIONAL: um experimento de ensino em AVA.
SILVA, Manoel Bruno Campelo da (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de CIências da Educação, 2021-09-28)This work presents an investigation about the relationship of the Licensee in Educational Informatics (LIE), linked to the Universidade Federal do Oeste do Pará (UFOPA) with the Digital Technologies of Information and ... -
TIC na formação inicial: uma visão de futuros professores de dois cursos de licenciatura da UFOPA
RABELO, Neliane Mota (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2019-03-25)This work presents considerations about the perception of students related to the use of information and communication technologies (ICT) in university education. The society undergoes significant changes in its different ...