Navegação Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) por assunto "Educação do Campo"
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
-
Corporeidade e Educação do Campo: os sentidos atribuídos ao corpo na prática docente nos territórios rurais de Santarém-PA
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-03-20)This research investigated the meanings teachers attribute to the body in the teaching practice, through the Corporeity bias, in dialogue with the Rural Education in the rural territories of Santarém-PA. In the study, it ... -
Educação Integral em Tempo Integral na Escola no Campo em Santarém-Pará: o caso da Escola Irmã Dorothy Mae Stang
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-08-27)Full-time and full-time education is an issue that has taken center stage in educational policy in recent years. Therefore, this study had as central problem: What is the concept of integral and full-time education that ... -
As experiências pedagógicas da implementação da política de educação em tempo integral nas escolas de campo na amazônia paraense.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2016-12-06)The implementation of the More Education Program in rural schools in Brazil has been a challenge for the Brazilian full-time education policy, a challenge that pass trough the context of pedagogical practice, reflected in ... -
O FECHAMENTO DE ESCOLAS DO CAMPO DAS ÁGUAS E DA FLORESTA: UM ESTUDO DE CASO NO MUNICÍPIO DE AVEIRO-PARÁ
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de CIências da Educação, 2021-05-19)The investigative study in education about the closing of rural, of the waters and of the forest schools pointed out in its bulge the reasons for the phenomenon, its implications and importance for the development of the ... -
Formação de educadores para as escolas do campo em Santarém – Pará: da construção à partilha de saberes.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017)The true Field Education is the one capable of overcoming the School Walls. This education must be able to allow us to problematize how the field educators live and work, how they are thought and carried out the public ...