Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 21
A formação intelectual de jovens do ensino médio: caminhos e possibilidades para o pensar autônomo
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016-06-01)
This research investigates the intellectual training of public high school young students. And
tries to answer the following question: How does high school students of the Pará State Eas tern Region Federal University ...
Aprendendo a falar e a escrever com as mãos: o professor alfabetizador diante do desafio de alfabetizar a criança surda
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016-06-16)
This research, which is articulated to the Studies of Education and Language carried out by
the Group of Study and Intervention in Reading, Writing,and Literature in school settings -
Lelit, focuses on the theme: literacy ...
Crenças e práticas docentes quanto à promoção e prevenção em saúde na educação infantil, em Santarém-Pará
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016-06-27)
Health promotion and prevention within the school is part of a comprehensive and
multidisciplinary vision of the human being, considering people in their family,
community, social and environmental context, still being ...
As políticas educacionais implementadas pelo município de Belterra/PA no período de 1997-2012
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016-02-18)
This research addresses the issue of educational policies in municipal scope, aiming
to identify and record the educational policies implemented by Belterra Department of
Education, in the state of Pará, in the period ...
Educação de tempo integral em Santarém: ações da secretaria municipal de educação no período de 2008 a 2014
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016-02-12)
For the full formation of the person an extensive knowledge is necessary, skills and values
that go beyond cognitive learning that generally the school provides. This set can be called
integral education. The objective ...
Políticas educacionais do MEC para a formação docente: uma análise sobre o PARFOR na UFOPA (2010-2014).
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016)
Permanências e tensões nas idéias de alfabetização: um olhar sobre o professor em formação.
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016)
Vivências e orientações institucionais: conflitos na formação do alfabetizador
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016)
Percepções sobre as práticas de ensinar, formar e atuar a partir do curso para preceptores de saúde com base em metodologias ativas
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016)
Estágio curricular como integrador das tecnologias digitais na formação inicial do professor de letras
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016-12-06)
Study the initial formation of Portuguese Language (PL) teachers for the emerging reality, governed by the digital information and Communication Technologies, assumes a sharp eye for legal propositions that guide the ...