Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 15
A Universidade Aberta do Brasil na Amazônia: desafios a gestão de um polo de apoio presencial no oeste do Pará
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2017-12-20)
This study presents as a topic the distance education in Higher Education and has the nuclear objective to understand the process of management of EaD polo of the Open University System of Brazil (UAB), with a view to ...
Vivências de Crianças Ribeirinhas da Amazônia e seu Processo de Humanização na Creche
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2018-09-28)
Inspired by the Cultural Historical Theory – CHT from Vygotsky and collaborators, the study starts with the prerogative that the man humanizes himself through his own experience in culture and with it; that the education ...
Lesson Study: uma experiência com três professores de inglês da rede pública estadual em Santarém-PA
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2018-09-24)
The present study presents the results of the application of a Lesson Study cycle in a state public school in the city of Santarém-PA. The purpose of this study was to identify contributions to the professional development ...
A Parceria Público-Privada na Amazônia: impactos na gestão escolar do ensino médio em Santarém-Pará
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2017-12-20)
The Public-Private Partnerships (PPPs) are contracts signed between the public and the third sector in order to enable the execution of competencies and responsibilities of public administration towards society. This form ...
Educação integral em tempo integral na Amazônia: um diálogo com os profissionais de uma escola pública em Santarém-PA
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2018-06-28)
At the centre of the discussions that permeate the school universe, the policy of working hours has been redefining several pedagogical practices and introducing social changes of restructuring in the role of the school ...
O Professor Iniciante na Profissão Docente na Escola do Campo na Amazônia
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2018-09-04)
The choice for teaching while I went into a teaching course did not signify exactly to keep teaching. Whoever is in a profession lives steps, that for some may be easy while for others be stopped. The first step to get ...
O docente masculino de educação infantil na Amazônia: como se percebe e é percebido no espaço escolar de Oriximiná/PA
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2019-03-29)
The present dissertation had as objective to analyze how the masculine teacher of Infantile Education is perceived and is perceived in the school space in the context of the Amazon paraense. Specific objectives are to ...
É gol, que felicidade? Educação, futebol profissional e Corporeidade na Amazônia
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2020)
Usos e sentidos das TDICS na Amazônia: Os desafios em implantar a TI verde em uma escola de ensino médio de tempo integral em Santarém-Pa
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2019)
PROINFO integrado na Amazônia: a inclusão digital como janela de cidadania para estudantes do ensino médio em Santarém/Pa.
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2015)