Dissertações em Educação (Mestrado): Recent submissions
Now showing items 161-165 of 165
-
Docência no Ensino Superior: uma investigação sobre o uso de tecnologias em dois cursos de graduação de uma instituição no município de Itaituba/PA
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-10-18)It is known that the use of technologies in the classroom is a reality, whether brought by students, teachers or the institution itself. There is no way to dissociate the teaching-learning process and the technologies in ... -
A Universidade Aberta do Brasil na Amazônia: desafios a gestão de um polo de apoio presencial no oeste do Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2017-12-20)This study presents as a topic the distance education in Higher Education and has the nuclear objective to understand the process of management of EaD polo of the Open University System of Brazil (UAB), with a view to ... -
A Educação Integral em Tempo Integral na Perspectiva da Equipe Gestora: a realidade de uma escola municipal de Santarém/Pa
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2017-12-20)This study had as its object the management of a full-time school in the urban area of Santarém / PA, based on the historical, conceptual and legal aspects of full-time integral education and school management based on the ... -
Vivências colaborativas interdisciplinares na formação inicial de professores na Ufopa: da cultura maker a fazedores amazônicos sustentáveis
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-06-28)In the Amazonian context, despite a region rich in biodiversity, most of the public schools are in precarious teaching conditions and with little access to public policies. In addition, it is observed in the classroom: ... -
A educação integral diante do histórico conflito religiosidade e educação
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2018)This text is the result of a bibliographical and documental research that discusses Whole Child Education, aimed at the full development of the human being, just as intended by the original purpose of the educational act ...