Itens para a visualização no momento 1-10 of 10

    • Apropriação do smartphone na prática educativa: uma proposta de estratégia de leitura na educação de jovens e adultos 

      http://lattes.cnpq.br/8063878242827656; MORAES, José Ribamar Batista de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2022-06-30)
      This dissertation is affiliated to the Program of Professional Master’s Degree in Arts of the Federal University of Western Pará. It is part of the Language and Literacy research area on Reading, Writing, and Portuguese ...
    • Artífices do dizer, caminhos que levam a ler:a cultura da contação de narrativas orais amazônicas 

      CARDOSO, Josiane Sousa (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2019-04-11)
      There is, in the Amazon, the tradition of socially telling stories. Out of the everyday and the Amazonian imaginary, these narratives share experiences and educate. Given this, to recognize them was fundamental to make ...
    • Do literário para a literariedade das narrativas da Amazônia: uma proposta de ensino de leitura 

      http://lattes.cnpq.br/0357595958263096; MORAIS, Edriana Lúcia Fonseca de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2019-02-15)
      The literary artistic text is one of the most expressive instruments of collaboration in the formation of readers, because it carries a high quality and makes special use of the language, it has the great capacity of gives ...
    • O gênero reportagem na sala de aula: uma proposta de ensino para desenvolver a leitura, a escrita e a oralidade 

      http://lattes.cnpq.br/2988683484839828; SILVA, Udirlei Andrade da (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2019-06-19)
      Considered a fundamental activity in the student's intellectual development, reading in the classroom has been object of study whose purpose is to show that this practice can contribute to the formation of a critical and ...
    • Hipertexto: o link como recurso didático nas estratégias de leitura 

      http://lattes.cnpq.br/3322781588861459; MORAIS JÚNIOR, Luiz Carlos (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2019-02-15)
      This dissertation, requested by Profletras (Professional Master's Program in Literature), is inserted in the research line Reading, Writing and Teaching of Portuguese Language, from a socio-interactionist perspective, ...
    • Leitura e biblioteca escolar: uma proposta de levar a ler em “lugares distantes” 

      http://lattes.cnpq.br/8989875234500862; MESQUITA, Alessandra Maria de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2018-12-04)
      This work has as its theme: Reading and school library: a proposal to take reading in "distant places". It is linked to the Professional Master's Program in Literature - Profile, the Study Group Reading and Intervention ...
    • A leitura literária a partir dos contos de literatura de expressão amazônica: uma proposta de ensino para alunos do 8º ano do ensino fundamental 

      ARAGÃO, Alcilene Pinheiro do Amaral (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2021-11-04)
      This work is justified by its contribution to literary education, in Elementary School. It searches how the stories of Brazilian Literature of Amazonian Expression can contribute to the formation of readers based on the ...
    • Para além do espaço de leitura: criação e reflexão das possibilidades de ler literatura em uma escola rural do município de Monte Alegre 

      http://lattes.cnpq.br/4527066563496827; VASCONCELOS, Raimundo Edivandro Alves de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2018-12-04)
      The present research "Beyond the space of reading: creation and reflection of the possibilities of reading literature in a rural school of the municipality of Monte Alegre" aims at the investigation of possible cultural ...
    • Poemas amazônicos em sala de aula: um incentivo à valorização da cultura, leitura e produção de textos no ensino fundamental 

      http://lattes.cnpq.br/3844954016299934; MOTA, Maria Ivanilce Silva da (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2019-02-14)
      The present work has as main title Amazon Poems in the classroom: an incentive to the valorization of the culture, reading and production of texts in the elementary school, and brings as title of the Amazon intervention ...
    • O protagonismo da biblioteca escolar: ratificando (ou não) a importância do espaço para a promoção da cultura letrada 

      http://lattes.cnpq.br/8018334456187943; FARIAS, Rosilene de Araújo (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2019-11-30)
      School environment has got a space that is supposed to be of privilege to the formation of readers. Unfortunately, it is not what can be seen every day in Brazilian education institutes. Either there is space, but there ...