Navegação Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) por título
Itens para a visualização no momento 40-59 of 159
-
A Educação Integral e o Programa Ensino Médio Inovador – ProEMI: singularidades desta política em uma escola estadual
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2017-11-13)In the sense of implementing public policies related to Integral Education, in basic education actions and programs are developed, through the Ministry of Education and Culture / MEC. In High School, as a policy that ... -
Educação integral em tempo integral na Amazônia: um diálogo com os profissionais de uma escola pública em Santarém-PA
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-06-28)At the centre of the discussions that permeate the school universe, the policy of working hours has been redefining several pedagogical practices and introducing social changes of restructuring in the role of the school ... -
Educação Integral em Tempo Integral na Escola no Campo em Santarém-Pará: o caso da Escola Irmã Dorothy Mae Stang
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-08-27)Full-time and full-time education is an issue that has taken center stage in educational policy in recent years. Therefore, this study had as central problem: What is the concept of integral and full-time education that ... -
A Educação Integral em Tempo Integral na Perspectiva da Equipe Gestora: a realidade de uma escola municipal de Santarém/Pa
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2017-12-20)This study had as its object the management of a full-time school in the urban area of Santarém / PA, based on the historical, conceptual and legal aspects of full-time integral education and school management based on the ... -
Educação Integral: análise da implementação das políticas educacionais para cumprimento da Meta 6 do PME de Santarém-PA
(Universidade Federal Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPA, 2019) -
Educomunicação: práticas e desafios do uso do rádio nas escolas Rotary e Madre Imaculada, em Santarém
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2019-08-29)The use of radio as a pedagogical resource in the Rotary and Mother Immaculate schools, in the city of Santarém, was the object of this research, aiming to understand, if this communication media still has pedagogical ... -
O ensino de gramática na perspectiva da nova gramática do português brasileiro de Ataliba Teixeira de Castilho
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pós-Graduação, Pesquisa e Inovação Tecnológica, 2020) -
O ensino religioso nas escolas públicas municipais da cidade de Santarém, Pará: práticas cotidianas dos agentes sociais do setor de ensino religioso escolar (SERE) (2003-2015)
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022-07-11)The aim of this research is to analyze the religious education in the municipal public schools of the city of Santarém (PA) between 2003 and 2015, based on the practice of the social agents of the Educational Sector of ... -
O ensino superior público em Santarém: das origens à criação da Universidade Federal do Oeste do Pará (1970-2009)
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró Reitoria de Pesquisa, Pós Graduação e Inovação Tecnológica, 2019) -
ENTRE A SALA DE AULA, O RIO E O CIBERESPAÇO: TECNOLOGIAS COMO RECURSOS EDUCATIVOS E DE CONSERVAÇÃO AMBIENTAL NA AMAZÔNIA
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de CIências da Educação, 2021-11-30)This research focuses on the insertion of technologies in environmental education actions promoted by the Citizen Science Project for the Amazon managed by the "Wildlife Conservation Society" and carried out by Sapopema ... -
Escola de tempo integral no estado do Pará: o estado da questão (2010-2020)
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de CIências da Educação, 2021-06-30)The Full Time School in the State of Pará officially became part of the basic education context in 2012 through the implementation of the Full Time School Project. Considering what has been produced about the theme in the ... -
O Estado do conhecimento sobre educação integral em tempo integral nas dissertações do PPGE/UFOPA de 2016 à 2018
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pós-Graduação, Pesquisa e Inovação Tecnológica, 2019) -
Estágio curricular como integrador das tecnologias digitais na formação inicial do professor de letras
(Universidade Federal do Oeste do ParáBRASILPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2016-12-06)Study the initial formation of Portuguese Language (PL) teachers for the emerging reality, governed by the digital information and Communication Technologies, assumes a sharp eye for legal propositions that guide the ... -
“Eu acho que é pras crianças pensarem no talento que elas têm”: o fazer musical na perspectiva de crianças participantes do Projeto Sementes Musicais em Santarém, Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-12-17)This study presents the music teaching and learning activity through a socio-political contextual lens called the mackin music in a non-formal teaching space in the city of Santarém-Pará, in the Amazon region, focusing on ... -
Eu ainda não falei, eu quero falar!: os sentidos de escrita atribuídos por crianças pré-escolares
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-10-18)Supported by the contributions of the Historical-Cultural Theory (THC), the present study has the object of study written language in children's education and is designed to understand the meanings attributed to written ... -
“Eu estar viva e estar compartilhando isso já é revolucionário”: dimensões educativas dos conteúdos produzidos por influenciadoras digitais negras no youtube.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPrograma de Pós-Graduação em Educação, 2022-06-24)The objective of this work was to investigate the content produced by black digital influencers, understanding how the internet acts as a space for the construction of identities and learning about issues related to race ... -
As experiências pedagógicas da implementação da política de educação em tempo integral nas escolas de campo na amazônia paraense.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2016-12-06)The implementation of the More Education Program in rural schools in Brazil has been a challenge for the Brazilian full-time education policy, a challenge that pass trough the context of pedagogical practice, reflected in ... -
É gol, que felicidade? Educação, futebol profissional e Corporeidade na Amazônia
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pós-Graduação, Pesquisa e Inovação Tecnológica, 2020) -
"É hoje que eu pego um peixão": brincadeiras, espaços, e frequência do brincar em uma instituição de acolhimento
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2020-11-16)The objective of this work was to know how children in institutional care play in the Municipality of Santarém – Pará. The institutional welcoming space is considered an environment where different forms of child play take ... -
É saber se sentir infinito num universo tão vasto e bonito, é saber sonhar: a co rporeidade da pessoa com deficiência visual
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022)The body brings with it different languages and meanings, through which relationships are established in which other people, other beings, things that are in the surroundings, the world are involved. Therefore, this ...