Listar Programa de Pós-Graduação em Letras (PPGL) por título
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
Da gramática para o discurso: análise da construção “toma-te” falada na cidade de Santarém-Pa
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2024-03-01)In this work, we investigate the function that the construction “toma-te/lhe” plays in the Santareno speech. This research fits into the functionalist theory, for “Language is determined by the real communication situations ... -
A escuta do silêncio: situações reais de uso da libras em escolas inclusivas de Santarém - Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2024-02-29)This research is primarily concerned with the current scenario of deaf education in elementary schools in the urban area of Santarém - Pará, involving Brazilian Sign Language - Libras and Portuguese, in its written form. ... -
O feminino na literatura de Shirley Jackson: uma análise de “The Haunting of Hill House” (1959)
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2024-03-01)This dissertation proposes to reflect on the work of the American writer Shirley Jackson (1916 – 1965), focusing on the study and analysis of the novel The Haunting of Hill House (1959). Our objective is to understand ... -
Formas de recategorização e transcategorização em narrativas orais amazônicas: dimensões cognitivo-culturais.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2024-02-28)This study adopts as its central thematic reference Forms of Recategorization and Transcategorization in Amazonian Oral Narratives: Cognitive - Cultural Dimensions, taking into account the presence of these Narratives ...