Navegação Dissertações em Educação (Mestrado) por título
Itens para a visualização no momento 55-74 of 159
-
“Eu estar viva e estar compartilhando isso já é revolucionário”: dimensões educativas dos conteúdos produzidos por influenciadoras digitais negras no youtube.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPrograma de Pós-Graduação em Educação, 2022-06-24)The objective of this work was to investigate the content produced by black digital influencers, understanding how the internet acts as a space for the construction of identities and learning about issues related to race ... -
As experiências pedagógicas da implementação da política de educação em tempo integral nas escolas de campo na amazônia paraense.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2016-12-06)The implementation of the More Education Program in rural schools in Brazil has been a challenge for the Brazilian full-time education policy, a challenge that pass trough the context of pedagogical practice, reflected in ... -
É gol, que felicidade? Educação, futebol profissional e Corporeidade na Amazônia
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pós-Graduação, Pesquisa e Inovação Tecnológica, 2020) -
"É hoje que eu pego um peixão": brincadeiras, espaços, e frequência do brincar em uma instituição de acolhimento
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2020-11-16)The objective of this work was to know how children in institutional care play in the Municipality of Santarém – Pará. The institutional welcoming space is considered an environment where different forms of child play take ... -
É saber se sentir infinito num universo tão vasto e bonito, é saber sonhar: a co rporeidade da pessoa com deficiência visual
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022)The body brings with it different languages and meanings, through which relationships are established in which other people, other beings, things that are in the surroundings, the world are involved. Therefore, this ... -
O FECHAMENTO DE ESCOLAS DO CAMPO DAS ÁGUAS E DA FLORESTA: UM ESTUDO DE CASO NO MUNICÍPIO DE AVEIRO-PARÁ
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de CIências da Educação, 2021-05-19)The investigative study in education about the closing of rural, of the waters and of the forest schools pointed out in its bulge the reasons for the phenomenon, its implications and importance for the development of the ... -
Formação (matemática) do pedagogo para os anos iniciais: perspectivas dialógicas no contexto do ensino remoto emergencial
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022-06-28)The present research proposes to understand the dialogical relations, in the circumstances of an Emergency Remote Education (ERE), in the initial training of pedagogues who will work in the initial years teaching ... -
A Formação Continuada de Professores na Perspectiva da Política de Educação Integral no Município de Santarém – Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2017-12-14)The proposal inducing the full-time policy in the country is encouraged by the implementation of the More Education Program, which was created with the aim of providing subsidies to the development of this policy. In the ... -
Formação de educadores para as escolas do campo em Santarém – Pará: da construção à partilha de saberes.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017)The true Field Education is the one capable of overcoming the School Walls. This education must be able to allow us to problematize how the field educators live and work, how they are thought and carried out the public ... -
Formação de professores/as para o ensino das relações étnico-raciais em cursos de Pedagogia no Estado do Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022-06-14)The research investigates the training of teachers for ethnic-racial relations, in Pedagogy courses at four federal public universities located in the State of Pará (Universidade Federal do Pará - UFPA, Universidade ... -
Formação do professor de inglês para educação básica: matriz curricular e perspectivas atuais.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2016-06-03)This study focuses on the Courses Pedagogical Projects of initial education of English teacher as a foreign language which belongs to Federal Universities created during the Restructuring Plan and Expansion of Federal ... -
Formação e manifestações de expectativas de postulantes e estudantes de pós-graduação stricto sensu em educação de universidade periférica
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2019-04-11)This work, entitled "formation and the manifestations of expectations of the stricto sensu Education postulants/students of peripheral university", whose objective is to verify the epistemological pos-ture of the postulants ... -
A formação intelectual de jovens do ensino médio: caminhos e possibilidades para o pensar autônomo
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2016-06-01)This research investigates the intellectual training of public high school young students. And tries to answer the following question: How does high school students of the Pará State Eas tern Region Federal University ... -
FORMAÇÃO UNIVERSITÁRIA DE ESTUDANTE DE IES PERIFÉRICA: UM ESTUDO NO CAMPUS DE ÓBIDOS DA UFOPA
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de CIências da Educação, 2021-06-01)This work presents the result of a research “University education of students from peripheral HEIs: a study on the Óbidos da Ufopa campus”. It aimed to answer how the new graduate of higher education, belonging to the ... -
O Formazon e a Constituição de Espaços Colaborativos na Relação Universidade-Escola
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pós-Graduação, Pesquisa e Inovação Tecnológica, 2019) -
Os Franciscanos alemães no Baixo Amazonas (1907 - 1962): o protagonismo político educacional de Dom Amando Bahlmann
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pós-Graduação, Pesquisa e Inovação Tecnológica, 2019) -
A Gestão do ensino na residência multiprofissional em saúde no HRBA/Santarém: contribuições para a consolidação da cultura de hospital ensino na Amazônia
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2016-12-02)This study deals with Health Education in the Unified Health System (SUS) and aims to analyze how the teaching management was developed in the Multiprofessional Health Residency Program in Comprehensive Care in Orthopedics ... -
A gestão educacional: entre a democracia e a barbárie
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022-06-02)In view of the crisis situation political, economic, social and educational amplified with the 2016 legal-media-parliamentary coup, the present work has the general objective: to analyze what the published studies on ... -
Gestão escolar na perspectiva democrática: estudo a partir dos Projetos de Intervenção desenvolvidos em escolas públicas da Região Oeste do Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2016-12-07)This dissertation addresses the school management from study developed with the graduates of the course of specialization in school management/2013/UFOPA Class, which is based on democratic management perspective, and ... -
A gramática pedagógica do Português Brasileiro (BAGNO, 2012) e o ensino de gramática.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2019-02-25)The teaching of LP (Portuguese language) and, as the consequence of this, grammar teaching needs updating. With the advent of linguistic science in Brazil, numerous researchers dedicated themselves to the study of the facts ...