Listar Dissertações em Educação (Mestrado) por autor "ALMEIDA, Doriedson Alves de"
Mostrando ítems 1-9 de 9
-
Educomunicação: práticas e desafios do uso do rádio nas escolas Rotary e Madre Imaculada, em Santarém
SANTOS, Joelma Viana (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2019-08-29)The use of radio as a pedagogical resource in the Rotary and Mother Immaculate schools, in the city of Santarém, was the object of this research, aiming to understand, if this communication media still has pedagogical ... -
METODOLOGIAS ATIVAS: SALA DE AULA INVERTIDA EM TURMAS DO ENSINO SUPERIOR
ARAÚJO, Irley Monteiro (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de CIências da Educação, 2020-07-30)This dissertation researched on the active methodology Inverted Classroom, from the English Flipped Classroom, in an applied way in a Virtual Learning Environment (VLE) used as an element of support to the Programming Logic ... -
Música popular e currículo: reflexões sobre as mensagens ouvidas pelos alunos e suas possíveis implicações em relação ao currículo oficial
FERREIRA NETO, Anthymio Wanzeller (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-05-08)This research aims to reflect on the messages conveyed by the popular songs of consumption offered by the Cultural Industry as a possible voice of a hidden curriculum that arises from its insertion within the school space ... -
Música popular e currículo: reflexões sobre as mensagens ouvidas pelos alunos e suas possíveis implicações em relação ao currículo oficial
http://lattes.cnpq.br/9472747972062334; FIGUEIRA NETO, Anthymio Wanzeller (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2019-03-07)This research aims to reflect on the messages conveyed by the popular songs of consumption offered by the Cultural Industry as a possible voice of a hidden curriculum that arises from its insertion within the school space ... -
Recursos Educacionais Abertos: contextualização da Tecnologia da Informação e Comunicação em uma escola na comunidade ribeirinha do município de Juruti/PA
PEREIRA, Ana Pâmela Guimarães (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2019-08-28)It is a time when technological advances allow people more connectivity, changes in the forms of communication and search for information, producing and sharing content – a reflection of a digital culture in society - ... -
TECNOLOGIA DIGITAL E EDUCAÇÃO: O CONTEXTO DO USO DE DISPOSITIVOS MÓVEIS PARA APRENDIZAGEM NO ENSINO FUNDAMENTAL II EM UMA ESCOLA PÚBLICA DE SANTARÉM - PARÁ
TAPAJÓS, Manuela Patricia Porto (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de CIências da Educação, 2020-12-15)The changes, which are increasingly accelerated in the various social sectors, are a hallmark of today's society. The school, as an institution that belongs to this society, also suffers influences and mutations, mainly ... -
Tecnologias de informação e comunicação na formação inicial de professores: representações sociais e práticas de utilização entre docentes e discentes do ICED-UFOPA
http://lattes.cnpq.br/6877243053850970; https://orcid.org/0000-0003-0912-1223; VIEIRA, Luiz Carlos Rabelo (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017-04-25)The general objective of this study was to analyze the social representations about Information and Communication Technologies (ICT) and your influence on the use of these resources in the process of teaching and learning, ... -
A trajetória da educação escolar ofertada para os jovens reassentados do RUC Jatobá no contexto da construção da (UHE) Belo Monte em Altamira no Pará
http://lattes.cnpq.br/0509242079641616; MELO, Roselene Feiteiro de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2021-10-13)The actually study investigate the form, in which, happened the trajectory of school education to the woung of Urban Collective Resettlement Jatobá (UCR) in context of construction of Hydroelectric plant of Belo Monte. For ... -
Utilização da robótica educacional livre por meio da aprendizagem por projetos: um estudo no curso técnico em informática do IFPA/Campus Santarém
http://lattes.cnpq.br/8049050185331869; CRUZ, Rodrigo Sousa da (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017-04-24)With the publication of Decree 5.154/04, became possible to offer technical courses in the modality of integrated secondary education to professional education. It emerges as an alternative to overcome the dichotomy of ...