Itens para a visualização no momento 1-4 of 4

    • Dificuldades enfrentadas pelos futuros professores no curso de Licenciatura Integrada em Matemática e Física na UFOPA 

      http://lattes.cnpq.br/6968515966062124; CASTRO FILHO, Tamilson Jorge de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022)
      This article reports a study on students of the Integrated Licentiate in Mathematics and Mathematics (LIMF) course at the Universidade Federal do Oeste do Pará (UFOPA). N=30 students participated in the study who entered ...
    • O jogo como instrumento didático no ensino de astronomia: uma proposta para alunos do 1º ano do ensino médio 

      CARDOSO, Fernando (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2021)
      This work described the proposal to apply a game for the teaching of Astronomy in a class of 1st year of high school in a public school located in the municipality of Santarém-PA. The research describes the conception ...
    • Uma proposta didática de matemática para o ingresso do ensino médio 

      http://lattes.cnpq.br/3667128452696371; SUNBULAT, José Francisco de Oliveira (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2019-12-27)
      This research aims to present a didactic proposal based on the skills students should have when entering high school, teachers' perceptions and the BNCC Mathematics. For this was made a survey of references on; teaching, ...
    • Reflexão acerca do uso da maquete como uma estratégia didática para o ensino de física 

      http://lattes.cnpq.br/1722953469624763; CATIVO, Daniele Mousinho (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2023)
      The contemporary challenge is to seek alternative educational practices to mitigate the impacts of students' learning deficits, especially in the discipline of Physics. Therefore, there is a need to analyze current ...