Itens para a visualização no momento 1-5 of 5

    • O ensino da crônica na língua portuguesa na perspectiva da Olimpíada de Língua Portuguesa 

      http://lattes.cnpq.br/6827737775140112; EVARISTO, Lourivânia da Silva (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2020-12-31)
      This participative and qualitative research is linked to the study, research and intervention Group in reading, writing and literature at school - Lelit, from the Federal University of Western Pará - Ufopa. It aims to ...
    • Leitura de contos da literatura de expressão Amazônica: fruição e (re)conhecimento de práticas culturais 

      RODRIGUES, Franileide Costa (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2020-11-06)
      The present dissertation entitled Reading of stories from the Literature of Amazonian Expression: fruition and (re) knowledge of cultural practices was born out of the teacher-researcher 's anxiety when realizing the ...
    • Leitura de contos da literatura de expressão amazônica: fruição e (re)conhecimento de práticas culturais 

      RODRIGUES, Francileide Costa (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em LetrasUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2020-11-06)
      The present dissertation entitled Reading of stories from the Literature of Amazonian Expression: fruition and (re) knowledge of cultural practices was born out of the teacher-researcher 's anxiety when realizing the ...
    • Leitura literária e o ensino da língua portuguesa no ensino fundamental - 6° ao 9° ano: margens opostas ou travessia? 

      http://lattes.cnpq.br/5714217027494878; OLIVEIRA, Riziomar Pinheiro de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em LetrasUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2020-10-02)
      This Dissertation entitled Literary reading and the teaching of Portuguese in Elementary School - 6th to 9th grade: opposite margins or crossing? arises from a pedagogical need - literary education - so he investigated ...
    • Narrativas orais da Amazônia: histórias contadas, histórias criadas em turma de 7º ano do ensino fundamental 

      SILVA, Hamilton José Fernandes da (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalInstituto de Ciências da EducaçãoBrasil, 2021-12-23)
      This dissertation presents an intervention proposition called Stories Told, Stories Made, which exercises the reading and writing of the Oral Narratives of the Amazon (ONAs) in a 7th grade elementary school class. It’s ...