Buscar
Itens para a visualização no momento 1-10 of 29
Além da vitrine: de espectador a leitor – uma proposta de leitura de literatura brasileira de expressão amazônica no 9º ano
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2017-12-06)
The presente dissertation has the aim of providing theoretical reflections regarding the
importance of literary reading teaching of Portuguese, understanding that literature is an
inalienable right. Besides, it suggests ...
A cultura amazônica como conteúdo de ensino nas aulas de língua portuguesa: uma proposta de ensino para o 8º ano do ensino fundamental
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2018)
This work constitutes a teaching proposal that consists of the use of the Amazonian narratives as pedagogical content for the work in the classrooms of Elementary School II, in the municipality of Juruti - pá, in activities ...
Ensino de português por meio de textos: implicações de uma metodologia proposta para ensino de prática de linguagem
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016-11-22)
This paper is focused on a Portuguese Language Teaching based on a methodological proposal. It is inserted of the study of reading and textual production, approaching a reflection about the methodology of teaching and ...
O ensino do artigo de opinião na perspectiva da olimpíada de Língua Portuguesa
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016-11-21)
This work sought to answer, from a qualitative interpretative research study, ethnographic and applied nature, the following questioning: What are the prospects, the models and the development possibilities of the Portuguese ...
Da história de vida à autobiografia: um diálogo entre gêneros para a produção textual
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016-11-28)
The teaching of mother tongue from the exploration of the continuum between genres of the same order (in that case, the recount) in the light of Textual Linguistics and Text Genres. This work analyzes the life history and ...
Leitura e produção de textos: a contribuição da OLP para o ensino de língua portuguesa por meio do gênero poema no 6º ano do ensino fundamental
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2017-12-06)
This work has the objective of describing the application of the Portuguese Language Olympics proposal and avaluate its contrubitions to the teaching of textual genres, more specifically the poem, for six grade students. ...
(In)adequações curriculares no ensino de Língua Portuguesa: planos de ensino e práticas docentes de três escolas no município de Santarém
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016)
The following research project intends to contribute so that reflections about the teaching of the Portuguese Language are made following the reading-writing-orality axis and to do so it followed to following methodological ...
Narrativas amazônicas: uma proposta de ensino com a literatura Brasileira de expressão amazônica
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2017)
In view of the importance of the literature in Portuguese language classes, this dissertation aimed to present and develop a teaching proposal consist of a sequence of intervention activities that assist in the formation ...
O que são memórias literárias e como elas se realizam na proposta da olimpíada de língua portuguesa?
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2017)
The study, which is part of the Group of Research and Intervention in Reading, Writing and Literature at the School - Lelit, Federal University of Western Pará - Ufopa, develops within the scope of the debate on the teaching ...
Práticas de produção textual: análise dos fatores de textualidade evidenciados nas produções textuais de alunos do 3º ano do ensino médio de uma escola pública de Santarém
(Universidade Federal do Oeste do Pará, 2016-11-29)
The objective of this work was to study the standards of textuality in textual productions of the 3rd year high school students in the State School Nossa Senhora Aparecida. The path taken by the author to the approach of ...