Navegação Dissertações em Educação (Mestrado) por título
Itens para a visualização no momento 28-47 of 159
-
Educação de tempo integral em Santarém: ações da secretaria municipal de educação no período de 2008 a 2014
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2016-02-12)For the full formation of the person an extensive knowledge is necessary, skills and values that go beyond cognitive learning that generally the school provides. This set can be called integral education. The objective ... -
Educação do campo: desafios e perspectivas na formação continuada de professores das escolas de várzea no município de Santarém-Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPrograma de Pós-Graduação em Educação, 2023-01-27)The study investigates the continuing education and training of teachers who work in floodplain schools in the municipality of Santarém-Pará, since the implementation of the Municipal Education Plan (2015 to 2025), with ... -
Educação e diversidade: interfaces e desafios na formação de professores para a escola de tempo integral
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pesquisa, Pós-Graduação e Inovação Tecnológica, 2015) -
Educação e organização política dos moradores da Ilha de São Miguel - Santarém - Pará
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017-03-13)In the present study, its presented the results of the effort to produce knowledge in the educational field, considering the Amazonian diversity and the singularities of the floodplain region, the locus of the research, ... -
Educação e Tecnologia no Interior da Amazônia: o pensamento computacional e as tecnologias da informação e comunicação como auxílio em processos de ensino-aprendizagem
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-05-08)This work aims to investigate the discussion about Computational Thinking in the Amazonian context, more precisely in the western region of Pará (Santarém municipality), with the help of information and communication ... -
Educação em tempo integral: ações desenvolvidas na escola indígena Borari, em Alter do Chão (2013-2019)
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPrograma de Pós-Graduação em Educação, 2022-05-02)This research aims to analyze the program implementation process of the More Education Program (PME) and the New More Education (PNME) in the Borari Indigenous School of Alter do Chão, talking as a time frame the period ... -
Educação em tempo integral: estudo da trajetória do Programa Mais Educação (PME) nas escolas estaduais de Santarém - PA no período de 2009 a 2015
(Universidade Federal do Oeste do ParáBRASILPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2016-12-07)The research addresses the theme of fulltime education, laying emphasis on the More Education Program (MEP) as a policy of inducing integral education. Analyzed the trajectory of MEP in two State schools from Santarém in ... -
A Educação Escolar e a Sociedade em Itaituba-PA no Processo de Expansão da Economia Extrativista Mineral
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-08-30)Schooling is discussed here as research object in the municipality of Itaituba-PA, problematized on the relation of this town with the socioeconomical context generated by gold exploitation. Firstly the historical construction ... -
A Educação escolar em Fordlândia-Pa e a influência da Companhia Ford Industrial do Brasil - 1931 a 1945
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017-06-28)This study deals with school education in Fordland - PA, in the context of the validity of the Ford Industrial Project of Brazil in the Amazon (CFIB), from 1931 to 1945. The CFIB was created in 1927, with the purpose of ... -
Educação Física e Educação Escolar Indígena: o caso dos Borari da Terra Indígena Maró
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2021-12-16)This research is linked to the Study and Research Groups "Indigenism, Societies and Education in the Amazon (ISSEAM) and "History, Society and Education in Brazil" (HISTEDBRUFOPA), of the Federal University of Western ... -
Educação integral de tempo integral: a concepção dos sujeitos participantes do Programa Mais Educação no município de Oriximiná – Pa.
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2016-12-12)This dissertation is the result of research which has the central theme of Integral Education. For rooting of the public policy of Integral Education in Brazil, to the More Education Program (SME), established by the ... -
A educação integral diante do histórico conflito religiosidade e educação
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2018)This text is the result of a bibliographical and documental research that discusses Whole Child Education, aimed at the full development of the human being, just as intended by the original purpose of the educational act ... -
A Educação Integral e o Programa Ensino Médio Inovador – ProEMI: singularidades desta política em uma escola estadual
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2017-11-13)In the sense of implementing public policies related to Integral Education, in basic education actions and programs are developed, through the Ministry of Education and Culture / MEC. In High School, as a policy that ... -
Educação integral em tempo integral na Amazônia: um diálogo com os profissionais de uma escola pública em Santarém-PA
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-06-28)At the centre of the discussions that permeate the school universe, the policy of working hours has been redefining several pedagogical practices and introducing social changes of restructuring in the role of the school ... -
Educação Integral em Tempo Integral na Escola no Campo em Santarém-Pará: o caso da Escola Irmã Dorothy Mae Stang
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2018-08-27)Full-time and full-time education is an issue that has taken center stage in educational policy in recent years. Therefore, this study had as central problem: What is the concept of integral and full-time education that ... -
A Educação Integral em Tempo Integral na Perspectiva da Equipe Gestora: a realidade de uma escola municipal de Santarém/Pa
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2017-12-20)This study had as its object the management of a full-time school in the urban area of Santarém / PA, based on the historical, conceptual and legal aspects of full-time integral education and school management based on the ... -
Educação Integral: análise da implementação das políticas educacionais para cumprimento da Meta 6 do PME de Santarém-PA
(Universidade Federal Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPA, 2019) -
Educomunicação: práticas e desafios do uso do rádio nas escolas Rotary e Madre Imaculada, em Santarém
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2019-08-29)The use of radio as a pedagogical resource in the Rotary and Mother Immaculate schools, in the city of Santarém, was the object of this research, aiming to understand, if this communication media still has pedagogical ... -
O ensino de gramática na perspectiva da nova gramática do português brasileiro de Ataliba Teixeira de Castilho
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAPró-Reitoria de Pós-Graduação, Pesquisa e Inovação Tecnológica, 2020) -
O ensino religioso nas escolas públicas municipais da cidade de Santarém, Pará: práticas cotidianas dos agentes sociais do setor de ensino religioso escolar (SERE) (2003-2015)
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em EducaçãoUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2022-07-11)The aim of this research is to analyze the religious education in the municipal public schools of the city of Santarém (PA) between 2003 and 2015, based on the practice of the social agents of the Educational Sector of ...