Navegação ICED - TCC - Licenciatura Integrada em Matemática e Física por título
Itens para a visualização no momento 59-64 of 64
-
Tecnologias educacionais e educação integral : uma interface possível
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de Ciências da Educação - ICED., 2021)The present work seeks to develop mechanisms that help in the learning of mathematics, from an experimental and investigative perspective. One of its objectives is to discuss how the articulation between educational ... -
Tecnologias para o ensino de matemática: computador e smartphone no processo de ensino-aprendizagem na escola José de Alencar em Santarém/Pa
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de Ciências da Educação - ICED, 2020) -
O tema formação de professores de física em periódicos da área de ensino (2013 a 2017)
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017)In this work, it is presented an analysis of articles about formation of physics teacher published in periodcals of the education and teaching area in the period from 2013 to 2017. The objective is to identify how it has ... -
O uso de dobraduras como recurso didático para explorar os pontos notáveis de um triângulo
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017)Assuming the principle that through activities that motivate and challenge students, the learning process becomes easier, pleasurable and meaningful, this research presents a methodological proposal for teaching Geometry, ... -
O uso do laboratório de informática nas aulas de matemática nas quatro operações com alunos de 6º ano do ensino fundamental: um estudo na Escola Municipal “Antônio da Silva Barbosa”, Santarém-Pa
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilNot applicableUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2017) -
Uma visita ao disco de Poincaré: proposta de material para aperfeiçoamento de professores
(Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilOthersUFOPAInstituto de CIências da Educação, 2019-04-11)This work proposes a support material for teaching non-Euclidean geometries, which can be used during initial teacher training or teacher improvement. We will do this by means of a model of the hyperbolic geometry known ...