Itens para a visualização no momento 1-5 of 5

    • O ensino do artigo de opinião na perspectiva da olimpíada de Língua Portuguesa 

      http://lattes.cnpq.br/1622365196119664; MOREIRA, Maria Simone da Costa (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2016-11-21)
      This work sought to answer, from a qualitative interpretative research study, ethnographic and applied nature, the following questioning: What are the prospects, the models and the development possibilities of the Portuguese ...
    • A literatura no ensino fundamental e a Base Nacional Comum Curricular 

      LIMA, Detimar Pereira de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2020-12-10)
      The dissertation Literature in Elementary Education and the National Common Curricular Base, linked to the Professional Master's Program in Letters (PROFLETRAS), has the general objective of verifying how the teaching of ...
    • Que bicho é esse? A oralidade na BNCC 

      OLIVEIRA, Naira Augusta Pedroso de Sousa (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2020-05-15)
      This research seeks to answer the following question: how is orality understood in the National Common Curricular Base - BNCC and what are the implications of this conception for the organization of the current teaching ...
    • O que são memórias literárias e como elas se realizam na proposta da olimpíada de língua portuguesa? 

      http://lattes.cnpq.br/9658548185805972; SOUSA, Nilciléia Almeida de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2017)
      The study, which is part of the Group of Research and Intervention in Reading, Writing and Literature at the School - Lelit, Federal University of Western Pará - Ufopa, develops within the scope of the debate on the teaching ...
    • A sequencia didática como recurso metodológico no ensino de língua materna a partir das proposições da Olimpíada de Língua Portuguesa 

      http://lattes.cnpq.br/2215185800950800; SOUZA, Danilma Paiva de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2018-12-05)
      This work is linked to the Research Group and Intervention in Reading, Writing and Literature at the school - LELIT and the Professional Master Program in Literature - PROFLE-TRAS. It aims to analyze, from the Didactic ...