Itens para a visualização no momento 1-6 of 6

    • Além da vitrine: de espectador a leitor – uma proposta de leitura de literatura brasileira de expressão amazônica no 9º ano 

      http://lattes.cnpq.br/2473129374374954; LEMOS, Márcia Alessandra de Freitas (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2017-12-06)
      The presente dissertation has the aim of providing theoretical reflections regarding the importance of literary reading teaching of Portuguese, understanding that literature is an inalienable right. Besides, it suggests ...
    • Ensino de português por meio de textos: implicações de uma metodologia proposta para ensino de prática de linguagem 

      SOARES, Lena Raimunda Paxiúba (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2016-11-22)
      This paper is focused on a Portuguese Language Teaching based on a methodological proposal. It is inserted of the study of reading and textual production, approaching a reflection about the methodology of teaching and ...
    • O ensino do artigo de opinião na perspectiva da olimpíada de Língua Portuguesa 

      http://lattes.cnpq.br/1622365196119664; MOREIRA, Maria Simone da Costa (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2016-11-21)
      This work sought to answer, from a qualitative interpretative research study, ethnographic and applied nature, the following questioning: What are the prospects, the models and the development possibilities of the Portuguese ...
    • Leitura e produção de textos: a contribuição da OLP para o ensino de língua portuguesa por meio do gênero poema no 6º ano do ensino fundamental 

      http://lattes.cnpq.br/3031815552462449; SILVA, Selmir Sousa da (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2017-12-06)
      This work has the objective of describing the application of the Portuguese Language Olympics proposal and avaluate its contrubitions to the teaching of textual genres, more specifically the poem, for six grade students. ...
    • A literatura no ensino fundamental e a Base Nacional Comum Curricular 

      LIMA, Detimar Pereira de (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUFOPAInstituto de Ciências da Educação, 2020-12-10)
      The dissertation Literature in Elementary Education and the National Common Curricular Base, linked to the Professional Master's Program in Letters (PROFLETRAS), has the general objective of verifying how the teaching of ...
    • "O lugar onde vivo” em documentários: os multiletramentos no ensino de língua portuguesa 

      MONTEIRO, Andréa Nina (Universidade Federal do Oeste do ParáBrasilPrograma de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Letras em Rede NacionalUfopaInstituto de Ciências da Educação, 2020-08-14)
      This study aimed to evaluate as a proposal for the production of documents, based on the Portuguese Language Olympiad, developed through an intervention with students from a public school in Alenquer - Pará, and to perform ...